Chirurgia i ortopedia

• klinika-braci-mniejszych-weterynarz-lodz-15.jpg

Nowoczesna chirurgia weterynaryjna

linia.png

Chirurgia jest niezwykle ważną i dynamicznie rozwijającą się dziedziną medycyny weterynaryjnej. Zabiegi operacyjne stały się w dzisiejszych czasach rutyną w działaniu zakładów leczniczych dla zwierząt. Dają nam ogromne możliwości zarówno w zakresie profilaktyki jaki i leczenia chorób zwierząt i często są najkorzystniejszym lub nawet jedynym rozwiązaniem spośród innych możliwych metod.
    Nasza Klinika oferuje bogaty zakres profesjonalnych usług z dziedziny chirurgii miękkiej i ortopedii.
    Wszystkie zabiegi wykonywane są w bezpiecznym znieczuleniu dobranym do indywidualnych potrzeb pacjenta, które jednocześnie zapewnia zwierzęciu komfort i chroni przed bólem śródoperacyjnym. Używamy głównie znieczulenia wziewnego, które obecnie jest uważane za jedną z najbezpieczniejszych metod. W trakcie zabiegów czynności życiowe pacjentów są stale monitorowane przy użyciu nowoczesnej aparatury, co zmniejsza ryzyko operacji.

Wykonujemy zabiegi z zakresu:

• chirurgii ogólnej – m.in. kastracje, sterylizacje, usunięcie zmian skórnych
    • ortopedii – leczenie złamań kości, chorób stawów, uszkodzeń aparatów więzadłowych
    • traumatologii – zabiegi ratujące życie na klatce piersiowej, jamie brzusznej
    • chirurgii oka i jego przydatków – leczenie urazów, wad rozwojowych
    • chirurgii ucha
    • chirurgii onkologicznej – usuwanie operacyjnych zmian nowotworowych
    • chirurgicznego rozwiązywania ciężkich porodów – cesarskie cięcie,
    • terapii IRAP – terapia schorzeń ortopedycznych polegająca na podawaniu pacjentowi autologicznych białek surowicy wytworzonych z jego własnej krwi. Znajduje zastosowanie przede wszystkim w leczeniu chorób stawów przebiegających ze stanem zapalnym i zmianami zwyrodnieniowymi jak m.in. dysplazja biodrowa, dysplazja łokciowa, zapalenie stawów, stany po operacyjnym leczeniu zerwania więzadła krzyżowego przedniego w stawie kolanowym. Terapia IRAP ma działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne, hamujące proces niszczenia chrząstki stawowej oraz regenracyjne.

Sala chirurgiczna zaopatrzona jest w inkubator, który umożliwia:

• podwyższenie temperatury ciała u zwierząt wychłodzonych,
    • umieszczane są w nim ponadto zwierzęta wybudzające się po zabiegach,
    • co najważniejsze jest to pierwsze miejsce do którego trafiają nowonarodzone lub uzyskane z pomocą cesarskiego cięcia szczenięta i kocięta. Oseski przez pewien okres czasu po narodzeniu są zmiennocieplne oznacza to, że temperatura ich ciała jest taka sama jak temperatura otoczenia. Dlatego tak ważnym jest zapewnienie im odpowiednich warunków w pierwszych minutach życia.

Niekiedy inkubator wykorzystywany jest jako klatka tlenowa. Wówczas doprowadzany jest do niego tlen, a w środku umieszczane są zwierzęta wykazujące objawy silnej duszności.

• Zabiegi chirurgiczne u zwierząt